luni, 9 iulie 2012

Dezastru la BAC? LA MAI MULTE!


Am fost un an profesor suplinitor de informatica (ore numite "optionale", pentru profile industriale).
Pentru ca materia era la "ore optionale" mi-am dat seama ca elevii nu vor invata cum trebuie si, pentru a justifica oarecum nota, le-am spus ca vor avea nota de trecere daca la sfarsitul trimestrelor vor avea caietul complet cu ce am predat. Nimic mai mult.
Puteau nici sa nu scrie in clasa!, doar la sfarsitul trimestrului sa aiba caietul complet (ma gandeam ca, nefiind manuale suficiente, macar un caiet sa aiba cand vor avea nevoie).
Elevii erau atat de bube incat nu erau in stare sa aiba un caiet complet!
Daca unii elevi invatau si aveau 7-8-9-10, altii nu erau in stare sa aiba un caiet cu ce s-a predat, desi ar fi putut copia de la altii sa-si completeze caietul (repet, verificarea se facea la sfarsitul trimestrelor, nu la fiecare lectie).

Punctul culminant a fost cand, la verificarea de sfarsit de an, o eleva a luat caietul colegei, a sters numele cu radiera si a scris numele ei.
Fata a ramas corigenta pe vara.

La corijare - bineinteles ca nu a invatat nimic - corpul profesoral mi-a spus sa o trec, pentru ca "nu e corect sa lasam repetenti elevi la materii optionale".
So, o loaza care nu era in stare sa tina un caiet cu lectiile predate, a trecut clasa pentru ca sefa de catedra a insistat.


(Treaba asta se petrecea in 1997, cand calculatoarele si netul nu erau atat de prezente ca acum...)

poza: romanialibera.ro



Later edit: acum am vazut un articol in Adevarul. Citez:

„S-au făcut multe presiuni ca să-i închei media fetei, însă nu am acceptat, deoarece era ilegal. Au fost chemaţi tot felul de oameni la şcoală care încercau să mă lămurească să trec nota la teză. A venit chiar o profesoară de Română ieşită la pensie, actual consilier local din Oneşti, care mi-a zis că am un idealism nepotrivit pentru zilele în care trăim. Apoi m-a avertizat că, dacă nu închei media fetei, voi avea repercusiuni pentru că şi ea a avut, acum câţiva ani, când nu a pus-o pe Bianca Marin să prezinte festivalul «Ti Amo»", a spus Ana Maria Dogaru, profesoara de Română a Biancăi Marin.

Mai mult, marţi s-a întrunit Consiliul de Administraţie al şcolii şi a emis o hotărâre conform căreia profesoara de specialitate trebuia să treacă nota în catalog, iar răspunderea să revină în totalitate Consiliului de Administraţie.

Adevarul.ro

Un comentariu:

Anonim spunea...

Subscriu!

Ehe... de cate faze din-astea am auzit eu...
Dar niciuna nu bate amintirea ca pe vremea lu' Ceasca intrau pionierii la liceu si cu media de admitere 3,25 (am un amic care a fost in ipostaza asta si se bucura ca i-a venit mintea la cap intre timp)...