sâmbătă, 12 martie 2011

Mi-e frica de mine



Uneori mi-e frica de mine. Stiu ca am in mine o gena de nebunie si mi-e frica sa o provoc.
De asta ma declar non violent si ma comport de cele mai multe ori ca si "cainele care latra nu musca". Prefer sa "latru" mai mult si sa nu musc niciodata. Mi-e frica sa activez gena de nebunie din mine...
Imi dau seama ca pot face multe "distrugeri", ca e simplu aproape pentru oricine sa fie nebun, distructiv.

Poate de aceea inteleg mai bine ca altii multe din atrocitatile din al doilea razboi mondial. Imi dau seama ca soldatii erau si ei oameni: psihologia maselor combinata cu imaginea razboiului au schimbat multe stari mentale.
Daca unii au facut "shell shock", altii s-au manifestat prin cruzimi din cele mai fantastice pentru zilele noastre. Lasand metodele "curate" de ucis - de tip glont in cap -, taiatul burtii femeilor insarcinate sau spanzuratul de copaci era ceva aproape la ordinea zilei.
Si sa nu ne facem iluzii: soldatii nostri au violat si ucis si ei la fel de crud si barbar ca rusii sau ca nemtii.
"La razboi, ca la razboi" e, daca nu ma insel, de-acum un proverb.


A fi violent, "smecher", agresiv este de foarte multe ori periculos. Nici nu stii cu cine ai de-a face: e bine sa aplanezi, sa reduci, sa elimini starea conflictuala aparuta, inainte de dezastrele care se pot intampla.
Am 110kg si imi dau seama ca de multe ori NU au dat conflictele peste mine pentru ca sunt ras pe cap, gras, si lumea ma asociaza mai degraba cu niste tipare din capul lor, induse de mass-media. (am folosit "tipare din capul lor" pentru ca explic mai jos de ce un gras chel nu e neaparat violent, la fel cum un slab cu fata de papagal nu e automat inofensiv).

Am luat-o pe coaja de multe ori cand am fost mai mic, acum de cand sunt "mai mare" nu mi s-a mai intamplat. Dar nici eu nu provoc, nu incerc sa ma dau rotund, nu caut cu lumanarea, nu prea ma aflu in zone unde pot aparea altercatii.
Totusi privesc cu placere un meci de box, un meci de arte martiale.
Ma uit la sportivitate, la tactica, tehnica, maiestrie.

Azi citeam niste topicuri despre lupte si mi-am dat seama ca multi oameni nu privesc anumite sporturi ca sporturi, ci le asociaza cu viata reala.
Multe sporturi "de bataie" sunt si trebuiesc privite doar ca sporturi. As vrea ca lumea sa inteleaga asta, mi-ar placea macar odata sa le arat ce vad eu prin violenta, cate metode sunt de a distruge un om, o viata.

Comentariile de tipul "daca ar pune mana pe tine, sportivul X te rupe!" sau "in fata maestrului Y nu ai nici o sansa" sau "pai tu poti sa faci ca el, te bate sigur!", comentariile astea sunt cele mai stupide.
Am vazut/cunoscut/dat mana cu niste sportivi destul de buni. Unii foarte buni in arte martiale, culturism. Am ramas impresionat de modestia si "cumintenia" cu care vorbeau de arta pe care o stapaneau atat de bine (vicecampioni nationali sau chiar vicecampioni europeni).
Sportivii cu adevarat buni privesc meseria lor cu mult respect. Si, daca ma intrebati pe mine, cred ca fiecare dintre ei stie ca e o chestiune de timp pana va aparea unul mai bun ca ei... de aici ambitia si determinarea de a fi cel mai bun. Ii respect si ii stimez pe cei mai multi practicanti de sporturi asa-zis violente.

Mesajul meu pe blogul cu pricina a fost:

Mi-ar placea sa vad video-uri si despre “cutit versus pistol” sau “cutit versus acid sulfuric in ochi”…
Nu stiu de ce, dar am senzatia ca maestria unor chimisti anorexici si aparent inofensivi poate face minuni in fata maiestriei unor cutitari. hi hi hi
In plus, 100g de “vitriol” nu cred ca sunt “mai interzise” decat o arma alba. LOL!
Altfel, ce mai conteaza ca da ala bine din cutit?


Oare toti "smecherasii" isi pot da seama ca a avea la tine 100ml de acid sulfuric (din bateria de masina, de exemplu) e banal?
Daca tiganii din Crangasi ar sti ca la cel mai mic semn de violenta se trezesc cu un splash de vitriol intre ochi, cum s-ar purta?

As face cateva afise si as pune mesajul: NU FITI VIOLENTI, CA NU STITI PESTE CINE DATI.
Am sa ilustrez cu poze un atac cu acid sulfuric... la naiba, si un copil de 10 ani imi poate arunca in fata asa ceva!



In a doua poza, in stanga e "originalul" inainte de atac, in dreapta e dupa ceva chirurgie reparatorie.

British model Katie Piper, 24, was attacked with sulfuric acid by a complete stranger.

In aceste conditii, cand poti distruge un om fara sa cunosti nici o arta martiala, si o poti face fara sa te vada - asteptandu-l intr-o seara pe o alee intunecata, care mai e sensul "cocosilor"?

Niciun comentariu: