luni, 18 octombrie 2010

Bani din bloguri (bobby voicu)

Ma uitam ieri la Stirile ProTV. De obicei nu ma uit la Pro, dar pe Antene si Realitatea era UN CACAT - CONGRESUL PSD.
Ma uitam deci la Pro si un subiect a fost "bani din blogareala".
Interviu cu Bobby Voicu, care ne spunea ca afacerea lui cu blogul se ridica undeva pe la 100.000 de euro anual. El fiind platit de firme sa scrie despre produsele lor.

Am facut cateva rationamente elementare:
1. Cine e Bobby Voicu incat firmele sa investeasca atatia bani in el? Eu am auzit de el de la Adrian Ciubotaru (tipul ala care se cotea sa-mi restituie 50 de euro), daca el nu lucra la noi cateva luni nici nu as fi auzit de el. De exemplu, nu stiu cati din colegii mei de birou (si implicit fosti colegi cu A.C.) au fost atenti la ce vorbea omul incat sa auda de Bobby Voicu.
Nu mai spun de prietena mea si de toti colegii si prietenii ei, care habar nu au de numele asta (Adrian Ciubotaru si/sau Bobby Voicu)...

2 (mai important decat 1., si motivul acestei postari) -> voi, daca ati sti ca unul e platit sa vorbeasca despre X sau Y ati mai baga in seama ce spune? Adica, daca un bloger lauda o camera foto, si voi stiti ca e platit sa o faca, ii credeti postarile? Iau aleator ceva de genul: "Wow, Panasonic a scos o camera foarte tare, m-au platit X euro sa vorbesc de bine despre ea. E KUL!"... Crede cineva CACATUL ASTA? Ca eu nu...
E ok sa faci bani din laudatul produselor, dar nu fa din asta un motiv de lauda. (va place formularea? :) )
E de cacat sa apari pe TV si sa spui: "fraierilor, eu fac 100.000 de euro din laudatul camerelor Panasonic." Sunt curios cati s-au simtit mintiti, crezand ca ce spune un blogger sau altul e pe bune, sunt chiar opiniile lui obiective.

3. Daca as fi o companie care produce "oarece", de ce as investi mii de euro intr-o campanie pe bloguri?
Ma gandesc la comportamentul meu de cititor de bloguri: nu prea dau click si nu sunt interesat de produsele promovate pe bloguri. Mai ales unele despre care STIU ca sunt promovate pe bani (adica apare unul la TV si spune: companiile imi dau bani sa le laud produsele).

Desi lucrez intr-o agentie de publicitate, faza cu datul banilor (atat de multi) unora care sunt cunoscuti pe o nisa atat de ingusta mi se pare ciudata.
Ma astept sa vad toti bloggerii cu camere Panasonic, toti blogerii cu aceleasi toale, toti cu aceleasi parfumuri, toti sa citeasca aceleasi carti, toti sa urmareasca aceleasi linkuri si bloguri. :-) Dar nu fac toti la fel, nu? Atunci inseamna ca din cei 0,0001% din populatie care au si urmaresc bloguri multi nu sunt interesati de produsele promovate pe blog.
So, pana la urma, de ce sa investesc mii de euro? IN CE?



P.S.: pe principiul "cine se aseamana se aduna", ma intreb cati bani are de restituit Bobby Voicu si cui... LOL

Niciun comentariu: