luni, 8 martie 2010

Mynele TV


Zilele astea am fost racit rau. Atat de rau incat nu am iesit din casa. Aproape "arest la domiciliu", nici paine nu am coborat sa cumpar.
In perioada asta am stat si m-am uitat la TV (ce dracu' sa faci cand iti curg mucii cu debitul unei conducte sparte?).

Am observat ca exista Mynele TV.
Eu nu ascult manele, nu ma uit la video cu manele, nu suport OTv dar cum eram tintuit in pat, mi-am propus sa ma uit juma' de ora/zi. In total, o ora.
Ieri ma uitam pe Mynele TV si mi-am dat seama ca e greu sa mai poti educa ceva in Romania. Alina isi da masterul in comunicare si relatii publice... am chemat-o si am stat sa urmarim emisiuni (era o emisiune) pe acest canal; citeam si ce scria pe bara.... am vrut ca in jumatatea de ora alocata sa pot intelege maximul din ce se intampla acolo.

Pe langa faptul ca toti care scriau mesaje vorbeau cu litere mai putin folosite in limba romana (y, k, w), daca ma chinuiam sa citesc, observam ca scriau numai prostii.
Mynele Tv face bani cu mecanismul: "Trimite cuvantul AUR si numele tau la SMS 1234 si noi iti vom spune cat de bogat vei fi." Lumea trimite si primeste raspuns pe post: "Ionel, vei castiga 550.000 de euro si vei avea o retea nationala de restaurante". "Cornelus, vei castiga 880.000 de euro si vei avea doua masini scumpe in garaj."
Si pentru frazele astea, platesti 1 euro.

Nenea ala de prezenta emisiunea de dedicatii vorbea de parca se pregatea sa... daca cineva ar avea tonul ala cand ar vorbi cu mine, eu l-as lua de urechi si i-as trage cateva suturi in fund. Mai avea putin si spunea "manca-ti-as" (sau, dupa caz, "manca-mi-ai").

Singurele reclame pe post erau de la Provident - cred ca e o firma de camatari sau ceva: ei dau imprumuri VENIND LA TINE LA USA.

Necunoscand manelisti personal, ieri vazandu-i la TV mi-am dat seama ca nu am pierdut prea mult: ma pot opri oricand in Piata Crangasi sau Piata Obor - daca pun mana pe primii 10 vanzatori de castraveti, pot face 10 manelisti de succes.

Am scris atat pentru ca am o intrebare care ma framanta: CUM PUTEM LUPTA CU INCULTURA, PROSTIA, MIZERIA, "JMECHERIA", "VRAJEALA"?
(ma preocupa subiectul, candva voiam sa fac o revista pentru copii. Un fel de Cutezatorii mai nou, cu articole interesante... un fel de Discovery Channel si National Geographic in varianta print.)
Cand un copil/om face zapping la TV, sau se plimba prin oras, el este un om liber, supus unei avalanse de informatii care vin din toate partile.
Cum poate face diferenta intre ele?

----------------
Imi permit o parere "rasista", "xenofoba", spuneti-i cum vreti: 99% din pe cei care i-am vazut "on-air" pe Mynele TV au fe?e de "putin retard".
In plus, arata si se imbraca intr-un fel: oricat de scump s-ar imbraca, tot murdari si ponsiti par. Cunosc multi boschetari mai imbracati mai decent decat ei...

Niciun comentariu: