vineri, 17 iulie 2009

Cum vezi o tara...

Am calatorit... sunt ok cu cat am vazut pana la varsta asta. Se putea si mai bine dar la conditia mea sociala eu zic ca sunt ok.
Ma gandeam cu ce perceptie poti vedea/vizita anumite locuri.
Cred ca toate calatoriile mele s-au axat mai mult pe latura sociala, daca as putea sa spun asa.
Niciodata nu am facut "maratonul zonelor turistice" dintr-un anumit oras... m-a interesat mai putin cum arata Colloseum-ul, m-a intersat mai mult cum traiesc Italienii. In Spania am mers mai mult pe strazi "laterale" decat pe La Rambla; in Paris nu am avut nici o tinta, am ajuns pentru ca am vrut sa vad cum traiesc parizienii.
Mi-a placut mai mult sa merg cu metroul in Berlin decat sa beau bere germana la nu stiu ce terasa de fitze.
Cred ca intr-o calatorie apreciez mai mult componenta sociala. O fi de bine, o fi de rau?

Ma gandeam ieri la ce m-a intrebat unul sau altul cand le-am spus pe unde am fost: "cum, ai fost la Viena si nu ai manacat ciocolata Mozart?" Pai nu, ca nu cred ca majoritatea vienezilor mananca ciocolata Mozart.
Cam asta e...

Voi cand calatoriti, cam unde va regasiti intre "bastinasii" locului? Va vedeti la terase sau pe strazi? (aici inteleg "terasa" cam ca barul de blonde de langa Ateneu... il stiti? bar unde toate femeile arata la fel!!)
Daca ajungi la Londra stai pe pietrele din Picadilly Circus sau te duci cu mare pompa sa mamanci "fish & chips" si sa bei cidru?
Apropos, imi place cidrul si am cautat in Bukale - din cate mi-au spus ospatarii, aici e produs de lux fata de Londra unde uneori e mai ieftin ca berea - exista si cidru marca 1. Am fost (pe langa Casa Presei) la restaurantul numit "McMony's" - sigla si nume englezesc. Credeam ca au ceva specific numelui. Am intrebat de cidru si mi s-a spus "incercati la Casa di David sau la restaurantele de lux"
----
M-am uitat la mai multe filme si poze de calatorie de le diverse tipuri de oameni... am observat la mai multi un soi de oboseala, surmenare (uneori transpare si prin poze) - oamenii se duc in excursii sa alerge printre obiective turistice, sa faca poze cu n-spe biserici, statui, parcuri si porti. Naspa.

Niciun comentariu: