joi, 11 iunie 2009

Unii oameni nu vor putea fi sefi niciodata.

Citeam o statistica care spunea ca 70% dintre romani cred ca ar putea fi oameni politici de succes. Sau, majoritatea celor pe care i-am cunoscut "afara" munceau pentru a face bani sa vina in tara sa deschida o afacere...

Aceasta perceptie este complet gresita si am sa spun si de ce cred eu ca un sef e ceva mai mult decat un simplu prostovan care isi doreste asta sau care a ajuns pe o functie de tipul asta.
1, un sef nu trebuie sa fie obtuz - adica sa NU aiba idei fixe si tampite.
2. un sef stie ca e sef, nu trebuie sa dovedeasca (si SA-SI dovedeasca) asta zi de zi.
3. un sef pune pe primul loc oamenii cu care lucreaza si nu ambitiile lui de frustrat.
4. un sef are un limbaj de discutie mai apropiat de cel literar decat subalternii lui.
5. un sef trebuie sa-si sea seama ca el reprezinta un exemplu - sau macar e un vector in modul de lucru/gandire profesionala a subalternilor.
6. un sef nu trebuie sa fie increzut. Diferenta dintre sef si subaltern este, din punctul meu de vedere, acceptarea primului. Adica eu, subaltern, te accept pe tine ca sef. Altfel, pe alte considerente, la cele 110kg ale mele nu stiu cine ar putea sa-mi fie cu adevarat sef. Si nici cu inteligenta si puterea de intelegere nu stau prost...

Un sef este un model prin comportament si atitudine. CARACTERUL este cel care face un sef sa fie sef si un frustrat sa fie o iluzie de sef, o gluma de sef...
Nu cred ca 70% din populatia Romaniei are CARACTER de sef. (a, caracter de prostălan/increzut/incult au mai toti astia de vor sa fie "boss").

Din pacate am avut parte de multi sefi frustrati, invidiosi, slugarnici cu sefii mai mari decat ei, ipocriti, turnatori...
Si daca vreun sef (oriunde ar fi el si peste oricine ar fi el) citeste asta, as vrea sa o citeasca ca si cum ar fi scris-o un subaltern de-al lui.
Pentru ca noi astia, "clasa muncitoare", cam asa gandim...
-------
Directorul general a companiei unde lucrez acum are 31 de ani. Eu fac 32 in Decembrie.
Acest director este un sef acceptat de mine. Ii accept autoritatea de sef. De ce? Din cel putin jumatate din motivele de mai sus.
(Alex e omul care, la Cluj, se trezea primul si pleca ultimul din firma. Respect.)

Niciun comentariu: