duminică, 31 mai 2009

Cosmar

Introducere: In liceu am fost un tip mediocru. Sau, daca na uitam in catalog, eram prost ce mai!
Abia imi scoteam media la mate la fizica si la chimie. Si ciudat, desi nu invatam prea mult la romana, niciodata nu am avut probleme. Ba chiar odata (daca imi aduc bine aminte) am luat 10 in teza - si singurul 10 din clasa. (Acum, nu mai stiu daca asta se intampla in liceu sau scoala generala, cert este ca m-am surprins si pe mine atunci (altfel uitam de mult incidentul).
Totusi nu cred ca eram prost pentru ca eram prost (buna constructie, nu?) ci eram prost dintr-o lipsa de interes pentru programa scolara.
Nu, nu vreau sa dau cu pietre in programa scolara, ci poate eu personal nu aveam creierul "setat" sa invat chimie in clasa a X-a...

Cuprins: Aseara am avut un cosmar. Trebuia sa dau teza la informatica si nu invatasem nimic. Basca chiulisem sau ma fofilasem tot trimestrul si nu aveam nici o nota la nici un obiect. Si mai erau doua saptamani de scoala...
Si acum, la 9:30 cand scriu, sentimentul asta persista in mintea mea. Ca trebuia sa fac ceva si nu am facut... WTF!?

Incheiere: Uneori ma surprind facand probleme de fizica, alteori stau pe forumuri de "curiozitati matematice", cateodata incerc sa pun pe foaie reactii chimice (de exemplu, de ce-ti trec arsurile cand iei bicarbonat? (1) si (2) ce formula are medicamentul dicarbocalm de nu-ti mai da gaze? Si de ce e recomandat dicarbocalmul, bicarbonatului de sodiu: pentru ca acel sodiu se absoarbe de organism si... stiati cred ca sodiul nu e bun la inima. De asta exista sare fara sodiu. Dar ce are in loc de sodiu? Are potasiu, e un element cu aceeasi valenta, in aceeasi grupa... sau asa ceva (abia m-am trezit, imi dati voie sa nu mai stiu pe loc?). :) )
Am in casa macar o culegere de Gabriela Cone (fizica) si cateva manuale de mate de liceu (din alea bune, de pe care am invatat eu)...

Epilog: Si totusi, de ce in liceu eram varza?
Am senzatia ca profesorii erau mai putin pedagogi/psihologi decat ar fi trebuit. Daca ar fi stiut sa atraga atentia asupra materiei (altfel decat prin note) ar fi castigat cel putin un elev bun - EU. Pentru ca imi place sa invat, imi place sa aflu lucruri noi... dar ele trebuie sa aiba un sens! Si e ciudat sa nu vezi sensul unei functii bijective, sa nu intelegi de ce tu trebuie sa inveti diferentele dintre alcani, alchene, alcadiene, alchine. Tu, copchil de 15-16 ani trebuie sa te bati cu nuclee aromatice sau cu fizica cuantica (asta pe la 18 ani)... DE CE??

Uite de asta imi place sa ma duc pe la nenea Dorin (unchiul meu profesor universitar): are un mod de a prezenta ce face el, un mod foarte atractiv pentru publicul larg. :)

P.S.: e un "cuprins" prea scurt dar asta a fost motivul acestui post: visul ciudat de aseara.

Niciun comentariu: