vineri, 27 martie 2009

Pot sa fac si eu!

La mine la bloc, de fiecare data cand copiii aduceau o jucarie noua sau ceva, ma luau la misto spunand: "hai, zi ca poti sa faci si tu!"
Asta pentru ca tot timpul asta spuneam: "e simplu, pot face si eu!"
Sunt convins ca parintii mei mi-au transmis subliminal mesajul asta. "Cristian, poti face si tu!"; "Incearca si tu!"; "Incearca sa faci si tu!"
O fi fost ei, o fi fost profii, o fi fost maistrii de la Casa Pionierului... nu stiu.
Stiu doar ca am crescut cu ideea asta, ca orice lucru poate fi refacut (refabricat) si de mine. Sau, ma rog, majoritatea lucrurilor.
De asta am masina de gaurit, ciocan de spart ziduri, pistol de lipit, surubelnite de cele mai diverse tipuri; stiu sa schimb obertainere, sa pun silicon de izolatii, sa repar casti audio (aici nu vorbesc de schimbatul firului, vorbesc de relipirea membranei folosind toluen), mai stiu sa... i-am facut Alinei spalier, am reparat/retapitat patul in care dorm; acum vreau sa-mi iau masina de cusut sa pot sa-mi fac singur haine (sau macar modificarile). Masina de cusut sau masina tiplock care si surfileaza? Asta e dilema pana la urmatorul salariu...
----------
Azi sunt suparat. Sunt nervos chiar.
Trebuia sa predam ceva in productie si mi-am dat seama ca... da, ca putem face "in house". Am facut si rezultatul a fost ok. Eu as spune ca a fost super, daca ma gandesc cat a durat si cat timp, benzina, nervi am economisit.
Lucurile facute sunt in "toleranta" mea de calitate - si credeti-ma ca aceasta are variatii minime fata de "perfect".

Atunci de ce sunt acum nervos?
Pentru ca nu am reusit sa-mi conving sefii. Am senzatia ca nu am reusit sa-i conving (sa-i convingem - cam am lucrat 3 oameni la produsul finit) ca PUTEM FACE MULTE LUCRURI IN-HOUSE. Putem fabrica noi multe din lucrurile care genereaza nervi/timp pierdut/benzina.
Si asta cu costuri minime.
As vrea sa strig in gura mare: "BAAA!!! PUTEM FACE NOI! PUTEM FACE SI NOI!" si colegii mei sa ma creada si sa facem.

Dar acum, cred ca perceptia celor din jur este foarte aproape de ceea ce spunea despre mine proful de mate in liceu: "Ciureanu, nu mai fi clown."
Si cred ca oamenii nu-si dau seama ca a fi clown si a face treaba buna nu sunt concepte care se exclud.

P.S.: am o mare multumire interioara cand vad lucruri produse de mine. Lucruri BUNE, pe care poti pune mana, cu care te poti lauda: EU LE-AM FACUT. Da, POT FACE SI EU si uite ca am facut!

Niciun comentariu: