miercuri, 24 decembrie 2008

cum sa te intorci in timp

Daca ai putina imaginatie si "empatie", e simplu sa te intorci in timp...
Cu cati ani? De exemplu eu, nu ma pot intoarce mai devreme de anii '80, in Romania.
De ce, pentru ca nu am altfel de amintiri, sunt "blocat" pe anii 80-90, Romania, comunisti.

Azi m-am intors in timp. Pentru cateva ore am fost aproape sigur ca ceva nu e curat la mijloc...
Am pus mana pe o carte faina ("Singur impotriva lui Ceausescu" - nu o gasiti pe nicaieri, asa ca sunati-ma) si acolo sunt descrise o gramada de lucruri pe care le stiam si eu. Faptul ca le-am citit inca odata, faptul ca lumina din camera era chioara, TV-ul oprit, computerul scos din priza, perdelele din camera sunt "de Pascani" si covorul de pe jos e "persan", mobila e din anii '60... credeti-ma, ma intorsesem in timp!
Daca ati vazut filmul "Undeva candva", in mintea mea intoarcerea in anii '80 a functionat si fara hipnoza.
Ei, acum am o stare foarte ciudata. As vrea sa ies afara sa ma conving ca suntem in anul 2008. Ce m-ar putea convinge in Crangasii anului 2008 ca nu sunt in Vasluiul anului 1988? Nu este lumina foarte multa pe strazi, frig si umed e, TV nu am (oprit benevol), basca mi-au sarit sigurantele (da, toate!) acum doua zile (am testat o ora de bezna) si astazi flotorul meu cu bila de polistiren a avut cateva bube si a trebuit sa-l repar...

Cand oare voi uita acei ani? De fapt, nu vreau sa uit acei ani, vreau sa uit o anumita stare care o aveam in anumite zile... PUSTIU. Starea de PUSTIU pe care o simteam... chiar si in anii '90!

Oare de asta eram/sunt disperat sa plec "afara"? Sa ma duc in excursii unde e MULTA LUME!, unde se intampla ceva. NU! NU vreau la munte! Nu vreau la tara, nu vreau "traditii milenare", nu vreau, NU VREAU!
Vreau multa lume, aglomeratie "de bun simt", lumini si ceva zgomot...
Pe mine nu ma prindeti de revelion la sky sau la tara. Urasc singuratatatea acelor locuri.

Daca vrea cineva sa simta cum era la sfarsitul anilor '80, va invit pe la mine. Mai am cartile de Titus Popovici, revistele Tehnium, Stiinta si tehnica, Almanahul auto si becurile chioare de 15W...


edit: veti spune ca acum e plin de masini straineze... Eu nu stiu sa conduc, nu-mi plac masinile, nu ma impresioneaza prea multe. Am vazut mertzane si pe vremea lui Ceasca: Cobra. Faptul ca acum e plin de masini straineze parcate pe strada mea nu imi schimba perceptia de anii '80-'90...
Acum inteleg de ce eram disperat sa ies din tara: un strigat pe care nu putea sa mi-l inteleaga nimeni. Un strigat de diperare fata de conformismul si lenea celor din jurul meu.
Daca mai rezista comunismul, cu siguranta as fi fost un detinut politic sau un client al spitalelor de nebuni...

Niciun comentariu: