sâmbătă, 20 septembrie 2008

se traieste prost in Romania... SA MORI TU!?

Cum eu am trait niste vremuri destul de grele in Romania de dupa '90, m-am invatat sa fiu "economicos"... si asta se vede binisor in evolutia mea. Daca nu ma deranjeaza un tricou rupt sau un pantalon cu o pata mica pe buzunar, observ ca astfel imi permit sa plec in Franta 7 zile sau sa-mi cumpar o camera foto noua cu majoritatea accesoriilor necesare. Deh! Fiecare are lista lui de prioritati...

Proprietarul unde locuiesc acum lucreaza la un service si are acasa un mic garaj utilat complet... ba chiar se gandeste sa se lase de job si sa-si faca service-ul lui. Buna idee Florin! Ocupa-te.
Printre multele lucuri din garaj, avea si vreo cinci litri de prenadez profesional. Nene, calitate nu gluma. Asa cum povesteau mosnegii de pe vremea lui Ceasca, asa se comporta acest prenadez: "trebuie sa fie ca o miere de albine, si sa se intinda foarte mult. Cu cat e mai lung "firul" cu atat e mai bun prenadezul." Ei, asta "intinde un fir" pe o distanta de UN METRU, fara sa se "rupa".
Incercati asa ceva cu prenadezul romanesc...
Ok, omul vrea sa-l arunce (garajul e PLIN de lucruri si nu ma are loc), eu cum trimiteam niste colete in tara am dat telefoane de tipul: "ma, vreti!? E moka, e bun, e super-calitate... si vi-l aduce si acasa, cu posta".
Am ramas surprins de raspunsuri vagi si evazive: "nu cred", "tata doarme, daca nu se trezete pana pleci cu coletele la posta nu mai pune", etc.
Ati uitat in puii mei cand stateati la coada la lapte, cu 3 sticle, ca nu dadea mai mult; cand mergeati si va cumparati haine din magazinele second hand, cand spalati pungile de plastic ca sa le reutilizati, cand un TV color second hand era o sarbatoaree in casa cuiva (am mers la unu' care avea telecomanda cu ultrasunete nu cu infrarosii, atat de vechi era TV-ul), cand ati pierdut 3 ore in fata masinii de spalat automate pentru ca vroiati sa vedeti cum merge, atat de fascinati erati.... si, da, cand va lipeati pantofii si va puneati "flecuri" la tocuri.

In momentul in care un Logan va stramba de nas, un TV cu tub nu mai e la moda, un procesor P4 e de rahat (ca a aparut CoreDuo), cand Dragasani a fost inlocuit cu Reebok si maieurile tetra de la Varotex sunt inlocuite tot cu maieuri tetra dar pe care scrie Nike.... si da, cand sunteti prea "grei" sa va treziti sa raspundeti la o intrebare (despre ceva care ar trebui sa va parvina moka)... cine e ipocrit atunci?

Se traieste prost in Romania? SA MORI TU!?

Niciun comentariu: