sâmbătă, 30 august 2008

mucii negri

era candva un film pe TV: "Norii Negri"... un serial cu cavaleri, eu retin doar niste calareti cu mantii alergand prin padure. Are cineva filmul? Il vreau si eu!

Dar astazi am sa povestesc despre "mucii negri".
Se ia o batista alba (sau aun servetel alb) si se sufla nasul. Daca "rezultatul" este negru, orasul in care locuiesti este poluat. Nu, nu e un test oficial... :-)
Va spun din surse sigure (ha ha) ca in Bucuresti mucii sunt plini de praf. Chiar putin abrazivi...
In Londra nu am avut placerea asta...
Si totusi ce caut eu cu aceasta poveste pe blog? Dupa 10 luni de Londra, nu am observat decat azi?
Nu. Azi pe batista mea (de fapt un servetel de hartie igienica) a iesit negru. Nu de culoarea nisipului, nu galbeni-verzui... NEGRI.
Singura explicatie e ca ieri am fost in Canary Wharf, care e cea mai aglomerata zona din Londra.
E zona aia cu "skyscrapers" (ma rog, la nivelul Europei), plina de trafic, birouri, costume (FOARTE MULTE COSTUME), magazine scumpe...
So, zonele aglomerate din Londra produc muci la fel ca zonele aglomerate din Bucuresti. Atat doar, ca Bucurestiul e aglomerat 99%, pe cand Londra are multe zone relaxate.
Si mai am o intrebare pentru cineva care lucreaza in Canary Wharf. De fapt, ce sanse am ca cineva care lucreaza acolo sa citeasca acest umil blog, care e si scris in limba romana...
Un sandwich in zona costa 4 lire. Sau 3, daca esti "ieftin"... In aceste conditii, ce inseamna "a trai bine"? (sa-l citez pe Basescu). Ce salariu poti sa ai incat sa traiesti mai bine ca un englez de rand, el nevand atat de multi bani ca aia de lucreaza in Canary Wharf, dar ei cumparandu-si ACELASI sandwich cu 1 lira...
1kg de cartofi la Waitrose in Canary Wharf costa 1 lira (daca esti zgarcit). La Sainsbury's la mine in cartier, cu o lira imi iau 2,5kg.
Idem pentru paine, morcovi, placinte... si mai spuneti voi ce va trece prin cap.

Decat muci negri si sandwich de 3 lire, prefer muci galben-verzui si sandwich de o lira...


edit: am sa descriu ce sandwich am cumparat noi: cel mai ieftin sandwich de pe raft (la dracu' Alina e chelner si eu lucrez cand si-aduce aminte lumea de mine, ce vreti!? ).
So, cel mai ieftin sandwich: 1,42 lire. Se iau doua felii subtiri de paine, se taie un ou felii, se arunca in sictir o foaie de salata si doua felii subtiri de rosie. Se preseaza toate astea intre feliile de paine, se taie pe diagonala si... ta ta!!! o lira jumate.
Nu vreau sa fiu rau, da in Iceland-ul de la colt, cu o lira jumate imi iau 15 oua. Si o paine de 800g costa 0,80 si e mai buna decat aia din sandwich.

Niciun comentariu: