miercuri, 28 mai 2008

London - Mailul 4

Date: Fri, 2 Nov 2007
Subject: London - Mailul 4

Hello,

E ora 6:12, vreau sa va mai scriu ceva despre Londra. Structurez pe idei principale...

Ieri a venit proprietarul sa ne aduca mesele de calculator. cand ne-am mutat, Cezar, prietenul meu, i-a spus ca nu are masa pe care sa-si puna computerul si, poate gaseste proprietarul o solutie. Omul a luat un catalog de tip "Neckermann" (asta era "Argus") si a zis: "alege o masa apentru tine si una pentru colegul de apartament; eu am sa le cumpar." Sunt curios ce proprietar face asta in Romania.

Ne-au venit scrisori!! Royal Mail cred ca e cel mai tare serviciu de posta din lume... Nu stiu cum se descurca alte tari dar in Londra, daca te suna cineva la ora 17 si spune: maine dimineata ai sa primesti o scrisoare, o pun acum la posta, a doua zi dimineata o ai sigur. Din pacate noi am primit facturi. Cum spuneam, sunt pe numele nostru, ce daca apartamentul e al pakistanezului? De exmplu, ceva denumit "council tax" il platim noi. factura este pe numele C.Ciureanu si C.Ciobanu. Taxa e ENORMA - 134 de lire pe luna si nici nu stiu pentru ce trebuie!? De fapt, ca sa aflu ar trebui sa citesc o mica cartulie, numai de asta nu am chef acum...

Faptul ca au venit facturi la aceasta adresa, pe numele nostru, inseamna foarte mult. Daca achitam facturile si suntem corecti, "track record" va fi favorabil si cica, in viitor, vom fi vazuti pozitiv de banci & stuff.
Practic, eu nici cont la banca nu puteam sa-mi fac daca nu aveam o dovada ca locuiesc undeva. Contractul de inchiriere e mai slab decat o factura pe numele meu!! Asa mi-au zis: Facturi pe numele dvs. aveti? Daca nu, rugati-va prietenul sa faca o factura care sa vina prin posta, la adresa dvs., si noi atunci putem sa va facem un cont...

Daca nu esti atent, poti lua teapa imediat. Am sa va dau si doua exemple:
1. vroiam sa pun un stecher UK la prelungitorul meu. Am cumparat un stecher, l-am scos pe ala vechi, l-am pus pe asta UK si acum am un prelungitor care intra corect in priza - dar "capatul" are 6 prize "romanesti". Stecherul l-am luat dintr-un magazin de electrice - am dat 1.10 lire pe el. Da, numai pe stecher. Am zis ca am facut treaba buna, acum nu ma mai chinui cu fire si adaptoare.
In aceeasi zi am intrat in alt magazin si m-am uitat... la magazinul 2, un stecher costa 39 de penny! Aproape 70 de penny "teapa", numai ca nu am fost atent.
2. Noi obisnuiam sa cumparam lapte din Tesco, unde 4 pinte (2,232 litri) costau 1.34 lire. Ieri am descoperit un alt magazin, la 2 minute de Tesco, unde acelasi lapte costa 1 lira.
Well, lumea m-a averizat ca Londra e scumpa.. ma gandesc ca poate nu au stat sa gaseasca "the best deal". Dar pentru mine, care inca nu am job, 34 de penny inseamna destul de mult. Cu 34 de penny imi pot cumpara o paine! O paine ieftina, de 800 de grame, costa 34 de penny. Adica vreo 15.000 romanesti. opt sute de grame... cat e suta de grame de paine in bucuresti?

Proprietarul nostru are niste bani sransi, in banca, si ieri ne intreba daca sa investeasca in Bucuresti, si cam ce si-ar putea cumpara acolo.... pai cat ai? 40 de mii de lire.
Eu am ras. Mosule, bukale e poate mai scump decat londra. 40 de mii de lire pentru o investitie, e un caca, nu inseamna nimic! Mai ales ca tu nu vrei sa te muti in tara, tu vrei sa dai un mic tun...
Dupa ce a plecat, discutam cu prietenul meu... strainezii astia au impresia ca Romania e vreo tara din lumea a treia, pe bune. Ei cred ca daca au strans cativa bani, vin si cumpara orase intregi...
Am prieteni in B. care se ocupau cu recrutari pentru investitorii straini si mi-au spus; daca la noi vine un strainez si ne spune ca vine in Romania pentru ca a auzit el ca e ieftin, noi nu-l mai bagam in seama!
Personal, daca as castiga mai mult decat pot cheltui, eu mi-as schimba serviciul cu unul part-time si in timpul liber ramas as vizita lumea sau as citi, dormi, m-as juca pe computer...
Ca tot veni vorba de jucat pe computer, trebuie sa va anunt ca "moda" aici e sa lucrezi incet, ca sa poti avea si ore supli_meta_re, care se platesc mai bine. Adica freci menta pana aproape de sfarsitul programului si apoi lucrezi peste program, ca se plateste in plus...

CV-ul meu cica e varza. Nu experienta, ci modul cum e structurat in pagina.
Ieri a fost Alina la "Job centre Plus". "Job centre Plus" e un fel de fortele de munca din Londra. Cred ca e o agentie a statului, oricum, e ceva aproape umanitar. Oamenii te ajuta sa-ti faci CV-ul, iti dau acces la computerele lor, au consultant care vorbeste cu tine. Foarte important e faptul ca tu nu aplici prin ei. NU! Tu aplici de capul tau, direct la angajatori!
A fost ieri Alina si a stat de vorba cu un indian batran. Foarte amabil, omul a indrumat-o cum a putut mai bine, si i-a spus si cateva chestii despre CV-ul ei; de exemplu, scrisul trebuie sa fie minim 10. Eu, ca sa-l inghesui pe al meu in 2 pagini, am scris si cu 7! Apoi, pe Cv tre sa existe o mica descriere a ta, pe care ti-o faci singur. Daca in primul paragraf iti treci numele si adresa, in al doilea paragraf poti scrie ceva de genul: stati de vorba cu un tip muncitor, destept, inalt, organizat, care a teminat 27 de facultati si a luat 4 premii, etc. Abia apoi bagi experienta profesionala si restul.
"Apoi, niciodata sa nu scrii 03-2005 sau 10-2006 poentru ca englezoii sunt puturosi, ei nu stau sa calculeze ce inseamna 10-2006. trebuie trecut clar OCTOBER 2006". Asta e un citat din ce a spus mosul. hi hi
Apoi, niciodata sa nu scrii: "cunostinte de Office". ori scrii VERY GOOD ori nu scrii! Si multe alte maruntisuri care cica fac ca CV-ul tau sa fie super.
M-a impresionat ca i-au facut cadou un pix si i-au spus: "obisnuim sa facem cadou fiecarui om care vine la noi, un pix. Daca vreodata nu ai sa ai acces la computer, vei putea sa-ti scrii CV-ul repede, cu acest pix." Un pix parker, frumos ambalat... fain, nu?
Trebuie sa-mi refac CV-ul si apoi am sa aplic in continuare...

Nu va pot spune nimic despre atractiile turistice a orasului pentru ca, da, nu am parasit acest cartier. Chiar nu am ce cauta in centru si nici nu simt nevoia sa ma duc... Imi petrec timpul la biblioteca - citesc ziarele (caut joburi), si stau la net 2,5 - 3 ore pe zi; daca e ceva, ma duc pe la agentii (in uxbridge e o strada cu vreo 15 agentii de recrutare!)
Acum vreau sa-mi fac timp sa stau pe terenul de fotbal (cu care am trimis poze)... Sa stau si sa citesc presa, sau sa stau efectiv. A trecut o saptamana de cand sunt aici si ma simt ca in vacanta...

Pentru echipa "ecologista": am gasit in biblioteca o carte: Cum sa facem hartie acasa. Se descrie exact procesul prin care se recicleaza hartia si iti explica si cum ai putea sa-ti faci tu acasa. Cine e interesat, dati-mi un reply si am sa fotografiez cartea si am sa o trimit... E foarte faina, si e facuta special pentru "hartie ornamentala".

Nu stiu cine are dar, puteti sa-mi trimiteti niste manele? Am avut discutii cu "paki" proprietarul despre India... i-am zis ca nu ma voi duce in viata mea si, in plus, urasc muzica orientala. Si i-am explicat si de ce, dar el se pare cu prea a inteles. Am zis sa-i fac un CD cu toti ragusitii de la noi, sa-i arat de ce nu-mi mai place nimic din Orient...

Eram disperat sa fac odata contractul ala cu netul si Tv-ul... Am semnat marti seara si ieri dimineata primesc un SMS: "va reamintim ca duminica vin oamenii sa instaleze cablul TV. Daca nu puteti sa-i asteptati, sunati la acest numar gratuit si reprogramati-va. O zi buna!"
In posta era o scrisoare pe numele meu de la ei. Deschid... "acesta este cardul de acces pe care il veti introduce in receiver. Aveti grija de el, sa nu-l indoiti! O zi buna va uram!"

Well, cam atat pe azi. Ar mai fi multe de spus, sper sa le si pot scrie... si sper sa va faca placere sa le cititi

Bafta!
Cristi

Niciun comentariu: