miercuri, 28 mai 2008

istorie

Cand un eveniment poate fi considerat "istorie"??
Oricum, acest blog incepe cu niste mesaje mai vechi:

Fri, 26 Oct 2007
Subject: Londra - mailul 1

Pentru cine credea ca as putea cadea cu avionul, am o veste trista: TRAIESC!!!

Am ajuns ieri in Londra, cu o intarziere de o ora, din cauza cetii cu adevarat groase de pe aeroportul Baneasa.
Anglia este exact cum m-am asteptat: GOALA. Nu stiu ce se tot plang ei ca e plin de polonezi, pakistanezi, indieni, ca eu nu am vazut aproape nici unul. Practic, nici oameni nu am vazut prea multi...
Calatoria cu metroul de la Luton la Uxbridge mi-a aratat o Londra destul de pustie si... pustie. Sincer, ma asteptam sa fie mai mare agitatia...
Da, veti spune ca stau, la mama dracului, in Uxbridge. Dar eu va voi spune ca am mers in toata partea de nord-vest - metroul (numit "tube") m-a dus de la aeroport pana in zona West Hampsted, apoi Wembley Park si apoi Uxbridge... am mers ceva.
Oricum, asta am vazut in primele 24 de ore... ramane sa mai vorbim dupa primele 240 de ore de UK.

Despre casa: proprietarii sunt o familie de pakistanezi, la a doua generatie in Londra si au avut bani si suficienta credibilitate la banca incat sa-si permita inca un credit pentru acest apartament. Chiria este de 820 de lire si, din cate mi-a spus Cezar prietenul meu, rata la banca ar fi in jur de 600 de lire. Buna afacere!
Casa este... foarte ergonomica. Foarte ergonomica, TOTUL este aproape nou (renovat complet, mochete noi, etc). Cam atat de bine despre aceasta casa... Partea ciudata si naspa este ca peretii sunt din rigips (cred). Nu avem voie sa batem cuie in ei si, am impresia ca daca as veni beat si m-as sprijioni de unul din ei, ar cadea. Bine ca nu beau!
Zona este, din cate spune lumea, extrem de linistita. Asta am observat si noi... UNDE SUNT OAMENII!!!!??? La ora 8-9 seara, nu era NIMENI pe strada!!

Absolut toate facilitatile sunt pe electricitate. Numai apa curge de la robinet, in rest, totul se baga in priza. Caloriferul se baga in priza, aragazul se baga in priza, aerisirile se baga in priza, totul este "pa electrice".
Sistemului de prize din Uk i-am facut de hac cu un adaptor in care am bagat cei 30 de km de cabluri si prelungitoare pe care le-am adus de acasa.

Apropos de cabluri si bagaje, am avut un exces de 13 kg de bagaje, pe care am platit 104 euro... Dupa ce m-am ofticat ca am luat atatea cabluri, switch-uri, scule, prelungitoare, mufe, o mica vizita in tesco m-a facut sa ma felicit pentru aceasta "echipare": un prelungitor costa 15 de lire!!!

Si ca tot veni vorba de preturi, as vrea sa va povestesc putin despre mancare (aici ma refer la cei care au spus "londra e scumpa"): MANCAREA COSTA LA FEL CA LA NOI!! In afara de fructe, care sunt vizibil mai scumpe (ex: 6 mere, 1.25 lire) ABSOLUT TOTUL se compara cu preturile romanesti. Am atasat si poza bonurilor de ieri, sa va faceti o idee.
Laptele este exact cum am sperat sa fie: cel mai bun lapte pe care l-am baut vreodata. Si mai am noroc la o chestie: stiti ca mananc o paine la masa... preturile la paine sunt comparabile cu Romania (ce bine!)
Sper sa fie ok pana la urma. Ma simt oarecum bine pana acum (DAR UNDE SUNT OAMENII!!??) si sper sa vad si soare in zilele urmatoare.

Cristi si Alina

P.S.: am uitat sa va mai spun ceva: apartamentul are curte interioara! Da, o curticica cu gazon in care se ajunge de pe usa din living (stam la parter).

Niciun comentariu: